Programació de Tecnologia de 4 ESO

Aquest és el primer curs escolar que s’imparteix aquesta matèria optativa a 4t d’ESO, ja que ha entrat a aplicar-se completament la LOE (Llei Orgànica d’Educació). El que succeeix és que, al tractar-se d’una novetat, i no existir-ne informació fins a les darreries del curs 2007-2008 de com aniria enfocada aquesta matèria, ha estat tot una mica estrany, sobretot a l’hora de planificar les pràctiques. En quant als continguts teòrics, no ha estat massa difícil veure que s’ha donat una importància cabdal a l’electrònica i la robòtica.

La divisió de l’assignatura la farem en cinc grans blocs:

BLOC 1. L’habitatge i les seves instal·lacions

  • On analitzarem els elements que configuren les instal·lacions d’una vivenda: electricitat, aigua sanitària, evacuació d’aigües, sistemes de calefacció, gas, aire condicionat, domòtica i altres instal·lacions.
  • Escomeses, components, normativa, simbologia, anàlisi, disseny i muntatge en equip de models senzills d’aquestes instal·lacions.
  • Anàlisi de factures domèstiques.
  • Estalvi energètic en les instal·lacions de vivendes. Arquitectura bioclimàtica.

BLOC 2. Electrònica

  • Electrònica analògica. Components bàsics, simbologia, anàlisi i muntatge de circuits elementals.
  • Electrònica digital. Aplicació de l’algebra de Boole a problemes tecnològics bàsics. Portes lògiques.
  • Ús de simuladors per analitzar el comportament dels circuits electrònics.

BLOC 3. Tecnologies de la comunicació

  • Descripció dels sistemes de comunicació amb cable i inalàmbrics, i els seus principis tècnics, per transmetre so, imatge i dades.
  • Utilització de tecnologies de la comunicació d’ús quotidià.

BLOC 4. Control i robòtica

  • Experimentació amb sistemes automàtics, sensors, actuadors i aplicació de la realimentació en dispositius de control.
  • Disseny i construcció de robots.
  • Ús de l’ordinador com a element de programació i control. Treball amb simuladors informàtics per a verificar i comprovar el funcionament dels sistemes dissenyats.

BLOC 5. Pneumàtica i hidràulica

  • Descripció i anàlisi dels sistemes hidràulics i pneumàtics, dels seus components i principis físics de funcionament.
  • Disseny mitjançant simuladors de circuits bàsics emprant simbologia específica.
  • Exemples d’aplicació en sistemes industrials.
  • Desenvolupament de projectes tècnics en grup.

El sistema d’avaluació anirà molt lligat a la creació d’un bloc en la matèria, en el qual participareu tots i serà on anireu penjant tota la informació que aneu recollint i analitzant d’una manera cooperativa totes les explicacions i, espero que aneu més enllà, la repercussió que tot el que us explicaré té en el món actual. Serà com una espècie de wiki en la qual tots anireu posant el vostre granet de sorra.

Per tant, concretant, podríem dir que tindreu el següent sistema d’avaluació:

  • Continguts: un 40% provinent de les proves que anireu realitzant al llarg del curs.
  • Procediments: un 40%, provinent de la vostra participació en el bloc de l’aula i de les activitats o projectes que es vagin duent a terme al llarg del curs.
  • Actituds: un 20% (que no cal que us digui a què es deurà!!!!!)
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: