El procés tecnològic II

Procés Tecnològic
Davant d’un repte tecnològic, se’ns obren diverses possibilitats a l’hora de resoldre’l… Una d’elles (didàcticament la més estesa), és el procés tecnològic. Aquest fonamentalment el que fa és dividir el procés en les tasques necessàries per portar-lo a bon terme. Generalment dividirem un procés tecnològic en els següents passos:
Plantejament del problema

Així doncs, el punt de partida no pot estar altre que la necessitat a solucionar.

La majoria de cops el que ens caldrà ens plantejar-nos el que volem en forma de pregunta?

Què volem aconseguir ? Per què? Com?

En cal il·luminar adequadament la meva habitació. Enllumenat general, localitzat en la zona d’estudi… El que trobo al mercat o és massa car o no acaba d’agradar-me. Per què no emprar l’après a la Tecnologia a l’ESO i començar un PROCÈS TECNOLÒGIC?….

Recerca de solucions mitjançant l’observació i l’anàlisi de l’entorn

L’observació de l’entorn és fonamental. Grans Enginyers, Arquitectes,…van revolucionar els aspectes tecnològics de les seves feines simplement observant la natura. Només ens caldria pesar en Gaudi…

Continuem amb les preguntes? Quina és una de les estructures que millor a dissenyat la natura? Hom pensaria en els grans arbres. Sí són grans estructures, però us heu parat a pensar en una tija de blat? Com està constituïda? Quin pes suporta? Aquesta sí que és una gran estructura

Avui en dia fugir de la nova mediateca global, és a dir, internet, seria si més no… bé més val deixar-ho. Navegueu per internet a la cerca de propostes, idees,… Mai es sap, i tot és possible…

Disseny del nostre model

És l’hora de dibuixar. Un llapis i un paper, l’ordinador… Tot és vàlid: fotografies, dibuixos, plànols, etc.

El vostre professor us concretarà el que heu de fer. Generalment: esbossos i plànols en escala del vostre projecte.

Planifiquem-nos
  • Quins materials fareu servir?
  • On els trobarem? (Recordeu! Hem de reciclar. Només així disminuirem la despesa de recursos mal baratats).
  • Que fem?
  • Qui ho fa?
  • Quina funció atorgarem a cada membre de l’equip?
  • Per on començarem?
Construïm l’objecte.
  • Quins operadors fareu servir?
  • Quines eines?
  • Són les adequades als materials escollits?
  • Ens calen algunes especials?
Comprovarem resultats.
  • Funciona correctament?
  • Compleix les condicions previstes?
Cal redissenyar?
  • Quins problemes o pegues planteja el nostre model?
  • Podem solucionar-los amb una reconstrucció?
  • Funcionarà correctament si ho fem així?
  • Sí no …., us heu equivocat i haureu de tornar al tercer pas.
Presentació del treball a la resta de la classe.

Anem doncs a esmenar-ho. Si no és cert millor,… Anem a complementar la vostra formació i permetre el lluïment davant la resta de la classe. Es important sentir-se orgullosos del que feu, no?

  • Presentareu el vostre treball totalment acabat.
  • Explicareu el seu funcionament.
  • Exposareu els problemes tècnics que heu sofert i com els heu solucionat.
  • I finalment obrireu un debat sobre les necessitats que heu cobert amb el vostre treball.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: